keskiviikko 25. syyskuuta 2013

Liukasrataa

Jesh, tänää sai nukkuu 9 asti! Ois kyllä saanu pidempäänki, mutta aattelin etten jätä aamuvalmisteluja ihan viimetinkaan tälläkertaa. Ihan luvallisestikkin jopa pois koulusta, ettei mitään pommiin nukkumista, mikä tuntu olevan mun bravuuri vielä viimevuonna.

Elikkä siis se liukasrata ajo oli tänään, josta eilen jo taisinkin mainita pikaisesti. En oikeestaan osannu jännittää sitä enempi odotin innolla, että mitä päivästä tulee.
Lähtö siis oli 11:00 Karjaalta ja matkaan lähti mun lisäks toinen autokoulua samaan aikaan suorittava henkilö, joka ajoi sinne (Vihtiin vai Nummelassako se oli, joku sellanen anyway) ja perille päästyä vaihettiin kuskia ja minä lähin liukastelemaan ekana. Elämän pienistä iloista täällä nauttiva henkilö sanoo että se oli kivaa! Siis onhan se meinaan parempi tälleennäin harjotella liukkaita kelejä ennenkun pääsee muun liikenteen sekaan. Toki toihan eroo sillätavalla ''oikeesta elämästä'', että normaalissa liikenteessä sä et näe tuolleen, että missä kohtaa on liukasta ja missä loppuu, sekä tuskin missään nuin iso tilaa eikä vastaantulevaa liikennettä tai jotain muuta vastaavaa. Mä olin pienessä pääkopassani kuvitellu ton ihan erilaiseks paikaks! Luulin et se on semmonen niinku normi jäähalli, missä sitten suditellaan ja sen semmosta. Mutta tuohan olikin ulkorata ihan. Eka tavallinen asfalttipätkä, jonka jälkeen maassa joku pelti tai mikälie ja siinä päällä öljyjä. Ilmassa roikku sit semmosia vaahtomuovipatukoita, mitä myös jossain vesijumpissa voi nähä. Niitä piti väistellä ja sitten vaan kokeiltiin eri vauhdeilla, että mitenkä kauan sillä autolla kestää pysähtyä. Toinen rata mitä testattiin oli semmonen ihan vaan isokokonen ympyrä jossa pyörittiin vaan ympäri ja siinäkin tosiaan semmonen liukas pätkä, kun kerta liukasradalla oltiin. Mun jälkeen toki sen toisen oppilaan vuoro ja sen jälkeen sitten matka kohti Karjaata, kuskina meitsi. Karjaalla oltiin takaisin siinä ennen kello kolmea. Huomenna sitten taas ajotunti ja sen jälkeen mun onki pakko vähän harventaa näitä ajoja, koska en saa kuitenkaan suorittaa inssiä ennenku oon täyttäny 18 ja siihen on kuitenkin suhteellisen paljon aikaa ja oiskohan mulla ollu enää 6-7 normiajoo + pimee. En meinaa haluu et mulla on liian pitkä ajotauko ennen inssiä!

Sitten hieman kylmempiin asioihin. Kaikki varmaan huomannu, että ilma viilentyny ja roimasti! Aamulla tosiaan ku heräsin ni oli vaan +2 astetta. Huhheijaa. Kyllä se talvi jo pikkuhiljaa ovelle kolkuttelee. Jos tänävuonna sitte koittais uskaltautuu sinne lumilaudan päälle. En siis oo mikään laskettelu hullu, mutta sillonkun oltiin 9lk:lla koulun kanssa Påminnessa (laskettelurinteessä) niin testasin ekaa kertaa laudalla menemistä ja se oli muutenki eka kerta rinteessä ikinä! Koska pulkkailua tuskin lasketaan tässä tapauksessa... Hassuu vaa et tää syksy/talvi iski näin nopeesti, että ihan muutamassa päivässä viilentyny roimasti. Kohta jo yöpakkasia varmaan, ellei jo tänäänki ollu. En tiä ku nukun öisin. Ajellessa vaan huomas, että olo oli ku Michelin ukolla ja hanskat ku kotia unohtu ni pikkasen oli jämäkät sormet kohteeseen päästyä!

Mukavaa talvenodotusta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti